Mnogi i ne znaju kako je ogromna razlika u funkcionisanju dobro i loše
podmazanog bicikla. Dobro podmazan bicikl klizi bez škripanja i trenja. On štedi i čuva svoje dijelove a vlasniku garantuje sigurnu vožnju i uštedu znatnih sredstava koje bi dao zbog zamjene propalih dijelova.
Podmazivanje treba obaviti prije nego što za to bude kasno, upotrebljavajući prave materjale i vodeći računa o čistoći.
Dva najveća neprijatelja kugličnih ležajeva su prljavština i voda.
Kod čistih, dobro podmazanih ležajeva, nema kontakata između
metalnih dijelova. Umjesto toga, tanak film klizavog lublikanta razdvaja
metalne dijelove i smanuje otpor i trenje te sprječava habanje i trošenje
metalnih površina. Ma koliko površina metala izgledala glatko, pod
mikriskopom ona liči na planinski reljef.
Veliki uzročnik oštećenja ležajeva je prljavština. Sitne čestice prljavštine
se ponašaju kao šmirgla i stvaraju trajna oštećenja metala.
Još gora je voda koja stvara hrđu i hemijski jede metal. U tom slučaju na
scenu stupa dovoljna količina masti koja oblaže i popunjava prostor pa
prljavština i voda nemaju šanse da dođu do metala (kuglageri ili kablovi
kočnica i mjenjača). Dobre masti jednostavno apsorbuju dio vode. Višak
masti ne može načiniti nikakvu štetu jer je lager jednostavno istisne ono
što mu nije potrebno.
Masti su, na opšte iznenađenje, mješavina ulja i sapuna (ne za pranje).
Sapun je najčešće napravljen od litijuma i takve masti se nazivaju litijumskim.
U nekim mastima se umjesto sapuna nalazi bijeli cink oksid. To su bazične
masti i one su dobar lubifikant. Naravno da bi se njihova osnovna svojstva
poboljšala, dodaju im se razni aditivi. Najvažniji od njih je onaj koji
omogučava da mast apsorbuje vlagu. Ovi aditivi se razlikuju od proizvođača do proizvođača, nisu kompatibilni, pa masti ne treba miješati. Posebno dobre su teflonske i molibdenove masti (obavezne za ležaje pogonskog lančanika)
Sljedeća dva značajna proizvoda za bicikliste su odstranjivači vlage i
voskovi.
Važno je znati da odstranjivači vlage mogu razlagati masti i da ih nikada ne treba miješati. Odtranjivači vlage nisu posebno dobro sredstvo za podmazivanje.
Vosak je dobro sredstvo za podmazivanje lanca jer nije ljepljiv tako da ne
privlači i ne zadržava sitne čestice prljavštine.
Vosak treba nanositi na čist suh metal inače se zadržava iznad prljavštine
ili vlage i ne podmazuje. Vosak je takođe dobar za vođice lanca kod zadnjeg mjenjača kao i za kočioni mehanizam.
Mana mu je cijena i činjenica da se mora nanositi prilično često.
Ulja sa mogu primjenjivati isključivo za podmazivanje lanca i mjenjače koji
se nalaze u zadnjoj osovini. Ukoliko upotrebljavate ulje za lanac, neka to
bude gusto ljepljivo ulje, otporno na vlagu. To su obično ulja viskoziteta
SAE 80 ili SAE 100 (automobilska ulja za mjenjače i diferencijale).
Karakteristike različitih sredstava za podmazivanje
ULJA: Lako se nanose, prodiru ali lako i odlaze sa zadatog im mjesta
(kugličnih ležaja ili kablova). Veoma primenjljivi na lance ali skupljaju
prljavštinu. Najbolja ulja za lanac su gusta i vodootporna. Pored
specijalnih ulja (pazite, neka od njih nisu vodootporna) koja se
kupuju u biciklističkim radnjama (znači skupa), vrlo su upotrebljiva
motorna ulja SAE 40 a još bolja ulja za mjenjače SAE 80 (čak i 120).
Ulje je lubifikant za zadnje lančanike i mjenjače koji se nalaze u zadnjoj
osovini.
MASTI: Ulja mješana sa sapunima. Aditivi poboljšavaju svojstva i absorbuju
vlagu. Za razliku od ulja, masti ostaju tamo gde ih stavite pa djeluju kao
dobra zaštita od prljavštine i vode. Najbolje masti imaju u sebi i čestice
čvrstih lubifikatora (teflon, molibden). Upotrebljavaju se kod kugličnih
ležajeva, kablova za kočnice i mjenjač (osim onih postavljenih teflonom
ili goreteksom), šticne sjedišta, srednji pogon, sve šarafe i igle kao
i za sva mesta gde aluminijum dolazi u dodir sa čelikom. Masti su
najšire upotrebljavani lubifikant na biciklu.
SINTETIČKA ULJA I MASTI: Ovi lubifikanti su sintetizovani od raznih
hemikalija umjesto da su rafinisani iz sirove nafte.To im daje veću čistoću, bolja fizička svojstva, i duži vijek trajanja jer nemaju tendenciju da se skore u dodiru sa vazduhom. Koštaju skuplje ali se toplo preporučuju posbno u dijelovima izloženim većem stresu.
ČVRSTI LUBIFIKATORI: Teflon, grafit, Molibden disulfid. Najčešće, dobro usitnjeni (prah) i pomješani sa mašću, ili u formi spreja. Rade pod ekstremnim pritiscima i ostaju tamo gde su naneseni. Veoma korisni dodaci mastima ili lubifikatorima lanca.
ODSTRANJIVAČI VLAGE: Lagana ulja koja koriste elektrohemijske procese kako bi se smjestili između metala i vlage. Predupređuju i štite od korozije. Nisu dobri kao lubifikanti. Mogu da razgrade neke masti. Najpoznatiji među njima je WD 40. Upotrebljivi za zaštitu tek očišćenog lanca, odstranjivanje vode sa zadnjeg lančanika, kao i za sprečavanje korozije svuda, uključujući i unutrašnjost cijevi rama.
VOSAK: Ne mješajte ga sa pčelinjim ili onim za svijeće. To su čvrsta ulja
dobra za podmazivanje lanca ili vođica kočnica, koja se na žalost teško
nanose. Za upotrebu se pripremaju topljenjem ili miješanjem sa nekim
omekšivačem. Poslije nanošenja ovi omekšivači isparavaju a ostaje čist vosak.
ODMAŠČIVAČI: Koriste se za čišćenje i pranje kugličnih ležajeva i lanca.
Odstranjuju sve masti i nečistoće. Čišćenje je prvi i vjerovatno najvažniji
korak u efikasnom podmazivanju. Pored skupih specijalnih odmaščivača,
za naše prilike može i bijeli čist alkohol, čist bijeli benzin, benzin sa
pumpe, ali pri pranju u obicnom benzinu oprez - plasticni i gumeni dijelovi mogu biti upropašteni ako se potope u isti!!
LANAC: U osnovi postoje tri metode:
1. Gusto ulje
2. Podmazivač koji isparava i ostavlja tanak film od voska
3. Potapanje lanca u vreli tečni vosak
Koja god metoda da se upotrebljava
- lubifikant mora prodrti do skrivenih unutrašnjih dijelova lanca i
do malog prostora između spoljne i unutrašnje pločice.
- lubifikant mora biti u kontaktu sa metalom a ne na prljavštini
koja se nalazi na lancu.
Prvi korak kod podmazivanja lanca je dobro i detaljno čišćenje.
Može se upotrebljavati specijalni alat ispunjem odmaščivačem.
Naravno bolje je skinuti lanac i potopiti ga u odmaščivač.
Ukoliko je lanac vlažan, prvo primjeniti odstranjivač vlage.
Zatim odstraniti vlagu i višak odstranjivača vlage sa čistom krpom.
Potapanje u vreli vosak je složeniji postupak, traje oko jedan sat
ali daje odlične rezultate. Poslije ovakog tretmana lanac će biti krut
jedno vreme pa je i mijenjanje brzina teže.
Gusta ulja moraju biti vodootporna. Nanošenje je lako i brzo.
Za zimske ili terenske vožnje i putovanja to je jeftina metoda sa
brzom aplikacijom.
Primjena lubifikanta koji brzo isparava i ostavlja tanak sloj voska je
dobra ali skupa metoda. Ovaj postupak se mora često ponavljati.
ZADNJI LANČANICI: Provjeravati poslije svake duge vožnje po kiši
ili jednom nedjeljno. Podmazivati najmanje jednom mjesečno.
Dobro naprskati sa WD 40 i tako odstraniti vodu i prljavštinu.
Paziti da WD 40 ne prodre do kugličnog ležaja točka. Ostaviti da
se osuši. Obrisati čistom krpom. Sipati ulje okrećuči točak. Ulje
za mjenjač viskoziteta 80 ili 100 će odlično poslužiti u nedostatku
specijalnih (skupih) ulja.
ŠARAFI ZA BLATOBRANE I GEPEK, OSTALE NAVRTKE I ŠARAFE:
Odšarafiti sve šarafe i navrtke, namazati ih tankim slojem masti i sve
ponovno sklopiti.
ŠTICNA, LULA i NJIHOVE IGLE: Podmazati jednom godišnje.
Skinuti dijelove, namazati ih spolja i iznutra mašću. Važno je
namazati šticnu spolja jer na taj način može se lako štelovati
visina sjedišta (neće zapeći).
KABLOVI: Ukoliko nisu postavljeni teflonom ili goreteksom,
treba ih pregledati a po potrebi i podmazati svakih 6 mjeseci.
Izvuku se i očiste sajle. Zatim se namažu mašću i pažljivo vrate
u bužir. To će omogućiti da kabl lagano klizi kroz bužir i sprečavaće
prodiranje prljavštine i vode. Teflonom postavljeni kablovi moraju
biti suhi i čisti – zabranjeno je podmazivati. Kablove za mjenjače
tretirati na isti način svaka 4 mjeseca. Kablove za mjenjače koji
se nalaze u zadnjoj osovini treba podmazati uljem.
RUČICE MJENJAČA I KOČNICA: Većina novijih modela ne zahtjeva
podmazivanje. Redovno ih čistite od prljavštine a ako je baš
potrebno stavite malo WD 40.
KOČNICE: Većina problema može biti izbjegnuta redovnim
čišćenjem a zatim nanošenjem veoma tankog sloja masti,
voska ili odstranjivača vlage koji nije ljepljiv. Teška ulja privlače
prljavštinu i ne treba ih upotrebljavati. Nipošto ne mastiti
kočione gumice.
OSOVINE TOČKOVA: Provjeravati na nedeljnoj bazi ili poslije
dugih vožnji. Prisloniti uho na viljušku i okretati točak i osluškivati
zvuk. Upotrebljavati dobre sintetičke masti i dobro napuniti ležajeve.
Kod rasklapanja se zahtjeva apsolutna čistoća.
LEŽAJEVI PREDNJE VILJUŠKE: Najopterećeniji ležajevi na biciklu.
Karakteriše ih veliko opterećenje i mali opseg pokreta. Preporučuje
se upotreba najkvalitetnijih sintetičkih masti sa dodatkom aditiva.
Preporučuje se i investicija u specijalne zaštitnike. Dobro ih napuniti
mašću a višak djelimično obrisati. Ostaviti malo masti da služi kao
brana za vlagu i prljavštinu. Provjeravati poslije svake vožnje po kiši ili
u redovnim vremenskim intervalima.
POGONSKA OSOVINA: Ukoliko nije predviđen za injekciono
podmazivanje, preporučljivo je čišćenje i podmazivanje dvaput godišnje.
Upotrebljavajte kvalitetnu mast. Dobro namažite ležajeve. Višak masti ne
šteti.
PEDALE: Pokušajte da napunite pedale mašću uklonivši zaštitnu kapicu
na kraju pedale. Ukoliko ove kapice nema, razmontirajte, očistite i dobro
podmažite pedale dvaput godišnje. Ukoliko praktikujete terensku vožnju
sa puno vode, podmažite pedale češće. Za SPD pedale potrebni su
specijalni alati. Važno je znati da su kuglični ležajevi veoma mali i
podložni koroziji ukoliko nema dovoljno masti ili ukoliko prodre voda.
Ne podmazujte pedale uljem i nipošto sa strane bliže kurblama jer
ćete jedino postići da se sakuplja prljavština i da se razgradi mast.
VAŽNE NAPOMENE:
- ukoliko vozite po blatu i vodi, provjerite svaki pokretni dio i po potrebi podmažite. Lanac uvjek.
- Ne podmazujte krajeve glavne osovine na koje se montiraju noge pogona.
Osovina i noge moraju biti suhe i dobro nalegati jedne na druge.
PROVJERA POSLIJE SVAKE ZIMSKE ILI KIŠNE VOŽNJE:
1. Operite vodom bicikl (može i deterdžent za suđe)
2. Ostavite da se dobro osuši
3. Dobro očistite lanac od prljavštine i masti (nepotrebno
ukoliko se koristi vosak)
4. Očistite zadnji lančanik sa WD 40
5. Proverite osovine osluškujući. Čistom krpom obrišite
prljavštinu ili višak masti. Ako konstrukcija kućišta to
omogučava, injektirajte mast.
6. Provjerite kočnice. Ako je potrebno prsnite malo WD 40
(nipošto ne na gumice) a posle namažite tankim slojem masti
7. Provjerite pedale. Očistite čistom krpom. Ako je moguće
injektirajte mast.
8. Očistite mjenjače čistom krpom ili WD 40. Provjerite da se
brzine mjenjaju lako i tačno.
9. Kapnite malo ulja na zadnje zupčanike okrećuči točak.
10. Nauljite lanac
To sve traje 10-ak minuta a bicikl je spreman za novu vožnju.
Ljeti, po suhom ovo treba raditi jednom nedjeljno.
podmazanog bicikla. Dobro podmazan bicikl klizi bez škripanja i trenja. On štedi i čuva svoje dijelove a vlasniku garantuje sigurnu vožnju i uštedu znatnih sredstava koje bi dao zbog zamjene propalih dijelova.
Podmazivanje treba obaviti prije nego što za to bude kasno, upotrebljavajući prave materjale i vodeći računa o čistoći.
Dva najveća neprijatelja kugličnih ležajeva su prljavština i voda.
Kod čistih, dobro podmazanih ležajeva, nema kontakata između
metalnih dijelova. Umjesto toga, tanak film klizavog lublikanta razdvaja
metalne dijelove i smanuje otpor i trenje te sprječava habanje i trošenje
metalnih površina. Ma koliko površina metala izgledala glatko, pod
mikriskopom ona liči na planinski reljef.
Veliki uzročnik oštećenja ležajeva je prljavština. Sitne čestice prljavštine
se ponašaju kao šmirgla i stvaraju trajna oštećenja metala.
Još gora je voda koja stvara hrđu i hemijski jede metal. U tom slučaju na
scenu stupa dovoljna količina masti koja oblaže i popunjava prostor pa
prljavština i voda nemaju šanse da dođu do metala (kuglageri ili kablovi
kočnica i mjenjača). Dobre masti jednostavno apsorbuju dio vode. Višak
masti ne može načiniti nikakvu štetu jer je lager jednostavno istisne ono
što mu nije potrebno.
Masti su, na opšte iznenađenje, mješavina ulja i sapuna (ne za pranje).
Sapun je najčešće napravljen od litijuma i takve masti se nazivaju litijumskim.
U nekim mastima se umjesto sapuna nalazi bijeli cink oksid. To su bazične
masti i one su dobar lubifikant. Naravno da bi se njihova osnovna svojstva
poboljšala, dodaju im se razni aditivi. Najvažniji od njih je onaj koji
omogučava da mast apsorbuje vlagu. Ovi aditivi se razlikuju od proizvođača do proizvođača, nisu kompatibilni, pa masti ne treba miješati. Posebno dobre su teflonske i molibdenove masti (obavezne za ležaje pogonskog lančanika)
Sljedeća dva značajna proizvoda za bicikliste su odstranjivači vlage i
voskovi.
Važno je znati da odstranjivači vlage mogu razlagati masti i da ih nikada ne treba miješati. Odtranjivači vlage nisu posebno dobro sredstvo za podmazivanje.
Vosak je dobro sredstvo za podmazivanje lanca jer nije ljepljiv tako da ne
privlači i ne zadržava sitne čestice prljavštine.
Vosak treba nanositi na čist suh metal inače se zadržava iznad prljavštine
ili vlage i ne podmazuje. Vosak je takođe dobar za vođice lanca kod zadnjeg mjenjača kao i za kočioni mehanizam.
Mana mu je cijena i činjenica da se mora nanositi prilično često.
Ulja sa mogu primjenjivati isključivo za podmazivanje lanca i mjenjače koji
se nalaze u zadnjoj osovini. Ukoliko upotrebljavate ulje za lanac, neka to
bude gusto ljepljivo ulje, otporno na vlagu. To su obično ulja viskoziteta
SAE 80 ili SAE 100 (automobilska ulja za mjenjače i diferencijale).
Karakteristike različitih sredstava za podmazivanje
ULJA: Lako se nanose, prodiru ali lako i odlaze sa zadatog im mjesta
(kugličnih ležaja ili kablova). Veoma primenjljivi na lance ali skupljaju
prljavštinu. Najbolja ulja za lanac su gusta i vodootporna. Pored
specijalnih ulja (pazite, neka od njih nisu vodootporna) koja se
kupuju u biciklističkim radnjama (znači skupa), vrlo su upotrebljiva
motorna ulja SAE 40 a još bolja ulja za mjenjače SAE 80 (čak i 120).
Ulje je lubifikant za zadnje lančanike i mjenjače koji se nalaze u zadnjoj
osovini.
MASTI: Ulja mješana sa sapunima. Aditivi poboljšavaju svojstva i absorbuju
vlagu. Za razliku od ulja, masti ostaju tamo gde ih stavite pa djeluju kao
dobra zaštita od prljavštine i vode. Najbolje masti imaju u sebi i čestice
čvrstih lubifikatora (teflon, molibden). Upotrebljavaju se kod kugličnih
ležajeva, kablova za kočnice i mjenjač (osim onih postavljenih teflonom
ili goreteksom), šticne sjedišta, srednji pogon, sve šarafe i igle kao
i za sva mesta gde aluminijum dolazi u dodir sa čelikom. Masti su
najšire upotrebljavani lubifikant na biciklu.
SINTETIČKA ULJA I MASTI: Ovi lubifikanti su sintetizovani od raznih
hemikalija umjesto da su rafinisani iz sirove nafte.To im daje veću čistoću, bolja fizička svojstva, i duži vijek trajanja jer nemaju tendenciju da se skore u dodiru sa vazduhom. Koštaju skuplje ali se toplo preporučuju posbno u dijelovima izloženim većem stresu.
ČVRSTI LUBIFIKATORI: Teflon, grafit, Molibden disulfid. Najčešće, dobro usitnjeni (prah) i pomješani sa mašću, ili u formi spreja. Rade pod ekstremnim pritiscima i ostaju tamo gde su naneseni. Veoma korisni dodaci mastima ili lubifikatorima lanca.
ODSTRANJIVAČI VLAGE: Lagana ulja koja koriste elektrohemijske procese kako bi se smjestili između metala i vlage. Predupređuju i štite od korozije. Nisu dobri kao lubifikanti. Mogu da razgrade neke masti. Najpoznatiji među njima je WD 40. Upotrebljivi za zaštitu tek očišćenog lanca, odstranjivanje vode sa zadnjeg lančanika, kao i za sprečavanje korozije svuda, uključujući i unutrašnjost cijevi rama.
VOSAK: Ne mješajte ga sa pčelinjim ili onim za svijeće. To su čvrsta ulja
dobra za podmazivanje lanca ili vođica kočnica, koja se na žalost teško
nanose. Za upotrebu se pripremaju topljenjem ili miješanjem sa nekim
omekšivačem. Poslije nanošenja ovi omekšivači isparavaju a ostaje čist vosak.
ODMAŠČIVAČI: Koriste se za čišćenje i pranje kugličnih ležajeva i lanca.
Odstranjuju sve masti i nečistoće. Čišćenje je prvi i vjerovatno najvažniji
korak u efikasnom podmazivanju. Pored skupih specijalnih odmaščivača,
za naše prilike može i bijeli čist alkohol, čist bijeli benzin, benzin sa
pumpe, ali pri pranju u obicnom benzinu oprez - plasticni i gumeni dijelovi mogu biti upropašteni ako se potope u isti!!
LANAC: U osnovi postoje tri metode:
1. Gusto ulje
2. Podmazivač koji isparava i ostavlja tanak film od voska
3. Potapanje lanca u vreli tečni vosak
Koja god metoda da se upotrebljava
- lubifikant mora prodrti do skrivenih unutrašnjih dijelova lanca i
do malog prostora između spoljne i unutrašnje pločice.
- lubifikant mora biti u kontaktu sa metalom a ne na prljavštini
koja se nalazi na lancu.
Prvi korak kod podmazivanja lanca je dobro i detaljno čišćenje.
Može se upotrebljavati specijalni alat ispunjem odmaščivačem.
Naravno bolje je skinuti lanac i potopiti ga u odmaščivač.
Ukoliko je lanac vlažan, prvo primjeniti odstranjivač vlage.
Zatim odstraniti vlagu i višak odstranjivača vlage sa čistom krpom.
Potapanje u vreli vosak je složeniji postupak, traje oko jedan sat
ali daje odlične rezultate. Poslije ovakog tretmana lanac će biti krut
jedno vreme pa je i mijenjanje brzina teže.
Gusta ulja moraju biti vodootporna. Nanošenje je lako i brzo.
Za zimske ili terenske vožnje i putovanja to je jeftina metoda sa
brzom aplikacijom.
Primjena lubifikanta koji brzo isparava i ostavlja tanak sloj voska je
dobra ali skupa metoda. Ovaj postupak se mora često ponavljati.
ZADNJI LANČANICI: Provjeravati poslije svake duge vožnje po kiši
ili jednom nedjeljno. Podmazivati najmanje jednom mjesečno.
Dobro naprskati sa WD 40 i tako odstraniti vodu i prljavštinu.
Paziti da WD 40 ne prodre do kugličnog ležaja točka. Ostaviti da
se osuši. Obrisati čistom krpom. Sipati ulje okrećuči točak. Ulje
za mjenjač viskoziteta 80 ili 100 će odlično poslužiti u nedostatku
specijalnih (skupih) ulja.
ŠARAFI ZA BLATOBRANE I GEPEK, OSTALE NAVRTKE I ŠARAFE:
Odšarafiti sve šarafe i navrtke, namazati ih tankim slojem masti i sve
ponovno sklopiti.
ŠTICNA, LULA i NJIHOVE IGLE: Podmazati jednom godišnje.
Skinuti dijelove, namazati ih spolja i iznutra mašću. Važno je
namazati šticnu spolja jer na taj način može se lako štelovati
visina sjedišta (neće zapeći).
KABLOVI: Ukoliko nisu postavljeni teflonom ili goreteksom,
treba ih pregledati a po potrebi i podmazati svakih 6 mjeseci.
Izvuku se i očiste sajle. Zatim se namažu mašću i pažljivo vrate
u bužir. To će omogućiti da kabl lagano klizi kroz bužir i sprečavaće
prodiranje prljavštine i vode. Teflonom postavljeni kablovi moraju
biti suhi i čisti – zabranjeno je podmazivati. Kablove za mjenjače
tretirati na isti način svaka 4 mjeseca. Kablove za mjenjače koji
se nalaze u zadnjoj osovini treba podmazati uljem.
RUČICE MJENJAČA I KOČNICA: Većina novijih modela ne zahtjeva
podmazivanje. Redovno ih čistite od prljavštine a ako je baš
potrebno stavite malo WD 40.
KOČNICE: Većina problema može biti izbjegnuta redovnim
čišćenjem a zatim nanošenjem veoma tankog sloja masti,
voska ili odstranjivača vlage koji nije ljepljiv. Teška ulja privlače
prljavštinu i ne treba ih upotrebljavati. Nipošto ne mastiti
kočione gumice.
OSOVINE TOČKOVA: Provjeravati na nedeljnoj bazi ili poslije
dugih vožnji. Prisloniti uho na viljušku i okretati točak i osluškivati
zvuk. Upotrebljavati dobre sintetičke masti i dobro napuniti ležajeve.
Kod rasklapanja se zahtjeva apsolutna čistoća.
LEŽAJEVI PREDNJE VILJUŠKE: Najopterećeniji ležajevi na biciklu.
Karakteriše ih veliko opterećenje i mali opseg pokreta. Preporučuje
se upotreba najkvalitetnijih sintetičkih masti sa dodatkom aditiva.
Preporučuje se i investicija u specijalne zaštitnike. Dobro ih napuniti
mašću a višak djelimično obrisati. Ostaviti malo masti da služi kao
brana za vlagu i prljavštinu. Provjeravati poslije svake vožnje po kiši ili
u redovnim vremenskim intervalima.
POGONSKA OSOVINA: Ukoliko nije predviđen za injekciono
podmazivanje, preporučljivo je čišćenje i podmazivanje dvaput godišnje.
Upotrebljavajte kvalitetnu mast. Dobro namažite ležajeve. Višak masti ne
šteti.
PEDALE: Pokušajte da napunite pedale mašću uklonivši zaštitnu kapicu
na kraju pedale. Ukoliko ove kapice nema, razmontirajte, očistite i dobro
podmažite pedale dvaput godišnje. Ukoliko praktikujete terensku vožnju
sa puno vode, podmažite pedale češće. Za SPD pedale potrebni su
specijalni alati. Važno je znati da su kuglični ležajevi veoma mali i
podložni koroziji ukoliko nema dovoljno masti ili ukoliko prodre voda.
Ne podmazujte pedale uljem i nipošto sa strane bliže kurblama jer
ćete jedino postići da se sakuplja prljavština i da se razgradi mast.
VAŽNE NAPOMENE:
- ukoliko vozite po blatu i vodi, provjerite svaki pokretni dio i po potrebi podmažite. Lanac uvjek.
- Ne podmazujte krajeve glavne osovine na koje se montiraju noge pogona.
Osovina i noge moraju biti suhe i dobro nalegati jedne na druge.
PROVJERA POSLIJE SVAKE ZIMSKE ILI KIŠNE VOŽNJE:
1. Operite vodom bicikl (može i deterdžent za suđe)
2. Ostavite da se dobro osuši
3. Dobro očistite lanac od prljavštine i masti (nepotrebno
ukoliko se koristi vosak)
4. Očistite zadnji lančanik sa WD 40
5. Proverite osovine osluškujući. Čistom krpom obrišite
prljavštinu ili višak masti. Ako konstrukcija kućišta to
omogučava, injektirajte mast.
6. Provjerite kočnice. Ako je potrebno prsnite malo WD 40
(nipošto ne na gumice) a posle namažite tankim slojem masti
7. Provjerite pedale. Očistite čistom krpom. Ako je moguće
injektirajte mast.
8. Očistite mjenjače čistom krpom ili WD 40. Provjerite da se
brzine mjenjaju lako i tačno.
9. Kapnite malo ulja na zadnje zupčanike okrećuči točak.
10. Nauljite lanac
To sve traje 10-ak minuta a bicikl je spreman za novu vožnju.
Ljeti, po suhom ovo treba raditi jednom nedjeljno.
No comments:
Post a Comment