Monday, February 4, 2008

Promo vremeplov


Svima je već zasigurno poznat istorijat nastanka bicikla, od tzv. mehaničkog konja do modernih savremenih bicikala. Ono što je privuklo moju pažnju je potreba za marketingom kao vidom komunikacije koji datira još od prvih patenata ovga izuma. Da se ništa ne mjenja u potrebama društva primjetim i po prvoj slici koju je izvjesni Denis Jonson dao 1818 godine.

Svog mehaničkog konja koje pokreče ljudska snaga ponudio je bogatim aristokratama koji su se zabavljali na svojim balovima, pa čak su ga koristili i u tradicionalnom lovu. Naravno nakon toga hit je uveden i ubrzo su svi morali imati po jedan ovakav primjer zabave.

Ubrzo nakon velikog buma svoje mjesto bicikl nalazi i preko bare, gdje veća populacija traži i zahtjevnije stvari. Uskoro niču mnoge tvornice i sve veći broj poklonika nove zabave.

Ovdje vidimo poster proizvođača bicikala iz Klivlenda objavljen u Parizu 1897 god.

Svakako da su i sami proizvođači, uvidjevši veliki potencijal i sami preuzeli ulogu promotora bicikla kao prevoznog i jeftinog sredstva, koje mogu koristiti svi od djece do starijih ljudi.

Bilo da se radi o odlascima na posao ili izletima po prirodi ili jednostavno " Vozi biciklo " i uživaj. Ovaj primjer sa postera iz 1920 god.

Ni u jednom drugom obliku jednakost spolova nije jasnije izražavana nego u afirmaciji vožnji bicakala od strane modernih žena koje sa svojim biciklom doživljavaju slobodu javnog izražavanja. Tada to stanje uviđaju i sada već poznatije kompanije poput Schwin-a

i primjene novih tehnologija koji svima olakšavaju korištenje ljudske snage. Samim tim nisu marketinški zaostajale ni same države koje usput promoviraju svoje vrijednosti i prosperitet.

Očito je da još od tada potreba za ljepšim, boljim i kvalitetnijim dvotočkašima čini da upotreba inovativnih ideja ili jednostavno javnih likova daje jednu sasvim novu notu ljubiteljima dvotočkaša a koju su prihvatili svi noviji proizvođači.

Sadašnji oblici marketinškog izražavanja doživljavaju svoj vrhunac. Svaki novi marketinški uspjeh sada daje novom proizvodu dozu jedinstvenosti, pa čak i pripadnosti jedinstvenom klanu. Jedan od tih, po meni izuzetno uspješnih je i poster za kompaniju Specialized i njihove elitne modele bicakala. Sama slika govori hiljadu riječi. Jednostavno pogledajde i uživajte. Meni lično je na desktopu.

Odajem autorima priznanje za ideju. EXTRA.

No comments: