Thursday, November 8, 2007

Heklanje točkova
















Da bi primjenili osnovno znanje kombinirajući sa onim što otkrismo izučavajući knjige,
pristupi se odmah i praktičnom dijelu.Čitava investicija me koštala nekih 50 KM, ali mislim da je i vrijedilo. Za ovi experiment nam nije bilo potreban Double-buted žbica tako da smo je odmah baćili. Naba je nova JOY sa dodatkom za disc kočnicu. Obruč RIGIDA sa 36 rupica.
Glava nabe sa desne strane na kojoj je i nosač disc kočnice je nešto većeg obima. Logično jer taj dio i trpi najveća opterečenja.





Za lijevu stranu korištene su žice 256 mm, obične i sistem vezivanja je bio 4X., što bi u prevodu na Bosanski značilo da svaka četvrta žica je ukrštena sa svojom paricom.
Napominjem i da su ovaj experiment nadzirali Haris i Sandro, majstor i velemajstor iz Pro-Bike .Uz dogovor koji je više ličio na neku odluku troglavog predsjedništva, dao sam se na heklanje i desne strane mada smo ustanovili bez kalkulacija da desnu stranu završimo sa samo 2mm većim žicama. Naravno tek kada smo završili točak provjerili smo i po formulama koje sam našao na internetu i za divno čudo bili smo u pravu.Valjda ovi majstoru imaju i nekog iskustva. Novo što sam primjenio na ovom točku je da zbog veličine same nabe na desnoj strani primjenim i heklanje po principu 4X.


Samim rezultatom sam oduševljen. Drugi put ću malo experimentisati sa drugim sistemom ali zbog jakog i dosta velikog ukrštanja žica moguće je i veoma jako opteretiti ovaj točak. Može se vidjeti na ovim slikama koliko su žice pomjerene u odnosu na osu.
Kolika opterćenja trpi sama naba i žice najbolje se vidi na ovoj nabi. Potrebno je i napomenuti da se ona koristila na točku koji je imao V-brake kočnicu, pa tek se onda može shvatiti jačina opterečenja koja bi bila da je imao dodatak za disc kočnicu. Razlog više što je se ona nalazila na prednjem točku. Druga stvar koju ću napraviti na ovoj nabi, pošto su određene rupice očito oštečene je i to da će i ona imati upgrade. Mislio sam da na ovoj nabi napravim i ureznice, tako da mogu montirati lisnate žice. Neće imati nekog efekta ali mi je pretpostavka da će lijepo izgledati. Probat ću neke experimente na obruču koji ima 36 rupa iako naba ima 32. Mogu se malo zezati pošto će svakako ići na prednji točak. Detalji ovih radova uskoro.
Naravoučenije je da se petnaest puta mjeri, a jednom plete. Lako se izgubiti u bjelilu žica ali zato kada se primjeti greška, pa još se mora sve ponovno...
Balans točka je uradio Haris, naravno. Još jednom napominjem, ljudi štedite na žvakama, kahvi i cigarama ali bez obzira koliko te vuće izazov dok ne uštimaš nekih stotinjak točkova, ne centriraj točak sam već odvezi u kakav servis dobrom majstoru. Ljudi moji, kako kaže reklama, GUMA TI GLAVU ČUVA, doduše ne znam da li je reklama za Durex ili Auto gumu ali ako imaš između 21-30 godina, poruka je ista.
Trenutno sam u pregovorima sa Harisom da objavim neke video materijale sa njegovog puta u Topolu (Srbija). Naime, bili su pozvani neki uvoznici CAPRIOLO bicakala za BiH tržište na promociju novih modela. Ono što je bitno da sam gledao i mašinu koja montira same obručeve i žice. Nevjerovatno.

No comments: